dimecres, 19 de desembre del 2007

Publicat a l'Avui (19/12/2007). Atenció negreta!

Ei, que diu que els del Bicing diuen que quan els truques et retornen la sanció. En el meu cas, hi he trucat cada vegada, hi he enviat avisos a través de la seva adreça d'atenció a l'usuari per internet i he anat personalment a l'oficina, on he presentat oficialment una queixa a Consum, i no ha servit de res.

Són mentida, doncs, les seves declaracions d'avui a l'Avui?

Bicing · Una usuària reclama els diners per no deixar la bicicleta. El servei s'excusa que no la localitzava
LA NOTÍCIA DEL LECTOR
Maria Ortega

La Judit Coromina denuncia irregularitats en el servei del Bicing CRISTINA CALDERER
"On són els meus 216 euros?". La Judit Coromina assegura que ho ha intentat tot per recuperar els 216 euros de multa que li va cobrar el servei de Bicing en concepte d'una infracció que "no vaig poder cometre de cap de les maneres i que ningú ha pogut demostrar". Tots els seus intents, però, de moment, han quedat en fum.
Era el 9 de novembre quan mirant la seva llibreta bancària va adonar-se que els seus estalvis havien baixat "de forma dràstica" com a conseqüència del cobrament d'aquesta sanció. En aquell moment, va trucar al telèfon d'atenció a l'usuari per saber què havia passat, ja que ella havia marxat de vacances i des del mes de juliol que no utilitzava la seva targeta d'abonada: "No entenia res, perquè no havia agafat cap bicicleta des de feia mesos i, de cop, em multen per alguna cosa que ningú em sabia explicar!".
La resposta que va rebre -l'habitual en aquests casos- va ser que enviés un fax amb una còpia de la seva llibreta d'estalvis on constés aquest cobrament i que estudiarien el cas. Sis dies i sis trucades després, i encara sense cap resposta, la Judit va optar per visitar la seu del Bicing, on explica que la persona que la va atendre es va posar en contacte amb "el departament que soluciona problemes" via fax. Altre cop, a l'espera d'una resposta.
El dia següent, va rebre una trucada que confirmava que es tractava d'un error i que en breu rebria l'abonament corresponent. Més dies, més trucades (no gratuïtes), i tres faxos després, i cap senyal diners.
"Parlar amb ells era com fer-ho amb una paret", recorda. Així que el seu següent pas va ser denunciar el servei a través de Consum. En aquest cas, el problema era que necessitava el NIF del Bicing. "No me'l van voler donar, així que vaig utilitzar el de l'Ajuntament de Barcelona, ja que es tracta d'un servei públic", explica.
Els responsables del servei asseguren que en la majoria d'aquests casos el que passa és que la bicicleta queda mal ancorada, però que quan els usuaris truquen per denunciar-ho, se'ls retorna la sanció. Asseguren que en aquest cas el problema és que en no van aconseguir contactar amb la usuària i que, a més, "no hi ha constància de tots els seus avisos".
La preocupació de la Judit, però, persisteix perquè a dia d'ahir encara no havia cobrat res.
Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a Judit Coromina, usuària del servei de Bicing.
barcelona@avui.cat

3 comentaris:

txan! ha dit...

òstres...ara sí que estic espantada de la meva inocència...jo pretenc que em paguin una trucada, I AMB RAÓ:

Bicing, t'estimo quan funciones, però t'ODIO quan no...
Divendres vaig desitjar no haver-me fet mai usuària de Bicing, i encara més, que la bicicleta no hagués estat mai inventada!
20.50 surto amb normalitat de casa meva cap a plaça catalunya . Calma anormal: trobo bici -amb dos frens i timbre - a la primera, cap vianant es va sentir amenaçat de mort, cap altre ciclista va amenaçar la meva vida amb alguna maniobra de 6 punts, arribo a la cèntrica i lletjíssima plaça i tinc estacions i encoratges per triar...però: OBSCUR!!! els pius de la bicicleta no entren en cap encoratge! Estàn massa separts. Misteriós però cert. Un vianat m'ajuda i fracassem. Em trobo amb els meus amics i m'ajuden i fracassem , truco al telèfon d'atenció al client i em diuen que m'esperi, i m'esperi i m'esperi i m'esperi, i m'esperi, i nosltres no parem de probar d'ancorar la bici i fracassem i fracassem i fracassem i m'espero i m'espero i em desespero.....Però sí!! agafen el telèfon! "Estic arruinada però salvada!" penso innocentment. Exposo la meva situació amb tots els detalls i obtinc com a resposta que"ha d'ancorar la bicicleta o li constarà com a robada". I jo" senyoreta, el motiu de la meva trucada és perquè la meva bicicleta no pot ser ancorada", i ella "ha d'ancorar la bicicleta o li constarà com a robada", i " senyoreta, el motiu de la meva trucada és perquè la meva bicicleta no pot ser ancorada", i ella "ha d'ancorar la bicicleta o li constarà com a robada" i jo m'estic posant histèrica!!! tant histèrica, que li passo el telèfon a una amiga. Mentre un amic aconsegueix visualitzar a mig km un camió bicing !!! al cap d'uns minuts apareix amb el SuperinmovlizadoSeis que inmovolitza la bici per a que no perturbi en temps la vida dels encara satisfets usuaris de bicing. La meva amiga acaba la inútil trucada al servei de urgències. Anem a ofegar les penes...40 minuts de trucada a un telèfon 902 desde un mòbil...no són poques. Pero mil gracias señor número Seis!!!! i mil gràcies Anda i Isra, i senyor vianant. Mercè, ho pots fer millor, ClearChannel, ho pots fer MOLT millor.






Ahir vaig posar una reclamació. De moment, cap resposta.

Enviat per txan! a 13:09

Empensavaqueseriadiferent ha dit...

Gràcies pel teu comentari. Estic segura que, com deia Raimon, "no em trobe sol, company, no et trobes sol
i en som molts més dels que ells volen i diuen".

Si tu i jo i l'altre quan anem a queixar-nos ho fem tenint la certesa que són les instal·lacions Bicing el que falla i no pas nosaltres hi podrem posar més convicció i més arguments.

Pedro ha dit...

Quantes vegades em sortit ja als diaris? Per què cada vegada veig més cartetes al respecte aquí i allà...

De totes totes, la mercadotècnia municipal (amb la bona base d'una bona idea original) ha aconseguit que molts ciutadans de Gràcia, Sant Martí i Sant Andreu demanin Bicing als seus barris.

Per cert, la última vegada que vaig anar a l'oficina de Portal de l'Àngel em digueren que teníen previst pagar a tothom els 216,90 a principis d'any. Però és clar, com que a l'octubre em digueren tres dies, després una setmana, després una setmana més, després un mes més i ara això...