diumenge, 9 de desembre del 2007

Una experiència copiada

El 29/11/2007 al blog "El senyor de les muntanyes", d'Àlex Vizcaíno (http://www.arestanord.org/alexis/), s'hi publicava això:

Avui ha sortit al diari Punt una altra notícia sobre Bicing. L’Anna Vallbona està fent molt bona feina. Aquesta vegada l’Anna explica el que em va passar. Per l’organització fraudulenta d’aquesta empresa vaig estar 6 dies sense bicicleta. I malgrat els maldecaps, les queixes a Consum i a l’Ajuntament, cap resposta a part d’aquest correu electrònic:
Benvolgut Sr. Vizcaino,En relació a la incidència que ens comunica, volem informar-li que el nostre primer objectiu és precisament, donar un bon servei als usuaris, amb eficàcia i un bon tracte personal. Entenem que, en el cas que ens comenta, aquest objectiu no s ha aconseguit plenament.Ens complau comunicar-li, que hem traspassat la seva queixa als responsables del departament corresponent, per a què emprenguin les mesures adients.Lamentem les molèsties que aquest fet li hagi pogut ocasionar, agraint-li la queixa realitzada, ja que ens ajuda a millorar la qualitat del nostre servei.Rebi una cordial salutació,Sector Seguretat i Mobilitat
Doncs això; 10 línies de resposta a una incidència que em va apartar de l’ús del servei durant 6 dies i em va obligar a fer 4 trucades de més de 15 minuts a un telèfon 902 amb un cost elevat (o millor dit molt elevat). A part d’haver de veure com Bicing m’intentava prendre el pèl prevaricant i coaccionant.
El problema es va iniciar quan vaig voler deixar una bicicleta a l’estació número 4 (està al costat de l’Estació del Nord) i em vaig trobar, en comprovar si estava ben ancorada, que un dels dos ancoratges va sortir. Per un dia que trobo lloc, no travo bé la bici!! El problema va ser que la bici havia quedat mig travada i el dispositiu automàtic no va detectar la bicicleta. Immediatament vaig trucar per avisar d’aquesta incidència al 902 de Bicing. Em van dir que marxés tot i oferir-me per esperar que vingués algun tècnic.
Dos dies més tard la bicicleta 229 seguia al lloc 19 de l’estació 4 i la meva targeta estava bloquejada perquè representava que jo encara tenia una bicicleta que tenia travada davant meu, al mateix lloc on la vaig migdeixar. En trucar per reclamar em van dir que enviaven algú immediatament però que si no se m’activava la targeta aquella tarda, que hauria d’anar a la policia (Mossos o policia Local) a fer una denúncia de Pèrdua. En quedar-me astorat la telefonista em van dir que aquest és el protocol que tenia Bicing era el normal. I clar jo em vaig quedar encara més al·lucinat. M’estaven obligant a anar a denunciar una pèrdua d’una bicicleta que jo tenia al davant i que per tant no havia perdut!! M’estaven obligant a anar a la policia i fer una denuncia falsa, a mentir. Aquest xantatge és una il·legalitat i se li diu prevaricació. Però més enllà d’això que de per si és gravíssim, com pot ser que una empresa tingui l’usdefruit de la policia per pal·liar les seves deficiències? Quantes empreses poden comptar amb la policia com a solució per les seves mancances? Per tant, quina mena d’empresa és Bicing? Quina és la relació entre el PSC-PSOE i Bicing? Com pot ser que argumentin que tenen un 902 perquè la majoria de persones (diuen) truquen per que han perdut la bicicleta? Com pot ser que se’ls permeti no avisar que el cost de la trucada és tan elevat? En la meva experiència la majoria de persones truquen per saber on hi ha una estació amb places lliures o per demanar que els activin la targeta (desactivada per la inoperància de l’empresa) i moltes fins i tot truquen perquè es pensen que és gratuït!!
Al final no vaig anar a Bicing ni a la policia perquè francament no em va sortir dels nassos anar denunciar una mentida, però fins 6 dies més tard i amb quatre trucades, 3 de més de 15 minuts, al caríssim 902 de Bicing no vaig tornar a tenir el servei habilitat. I els 6 dies amb la preocupació de poder tenir multes per l’apropiació d’una bici que va estar posada en una estació esperant a un tècnic o a un lladre!
És molt preocupant com s’està duent el servei Bicing. Servei que va passar de ser una eina molt útil a un veritable mal de cap. En el meu cas concret va ser com us he explicat, però em consta que n’hi ha molts més i molt diversos problemes amb bicing.